Bucurestiul face primii pasi spre conceptul tot mai nou intalnit de “Smart City”. “SmartCity” este un oras tehnologizat care este dedicat imbunatatirii serviciilor publice, cresterii nivelului de confort al cetatenilor din localitatile urbane si rurale, eficientizarii consumurilor de resurse si reducerii cheltuielilor pe termen mediu si lung.

Primul sistem de bike-sharing din Bucuresti

În București a fost activat, la un nivel destul de redus, o platformă de bike sharing în care poți lua o bicicletă dintr-un loc și o poți lăsa în alt loc, în parcările dedicate și încuiate. Sistemul nostru are 6 stații. Nu e vorba de biciclete pentru relaxare, ci pentru mers rapid din A în B.

Am văzut astfel de sisteme în aproape orice oraș modern european. Cred că este greu să găsești unul fără bike sharing, de fapt. Iată harta stațiilor cu biciclete din Barcelona:

harta_barcelona_biciclete

Sistemul are peste 420 de stații, 6000 de biciclete și 40.000 de călătorii zilnice făcute cu ele. Au  început deja să instaleze și biciclete electrice.

Iată și harta cu Velib din Paris. Sunt 23.600 de biciclete în 1.800 de stații.

biciclete_paris

SISTEMUL DIN BUCUREȘTI – i’Velo Urban

harta_iveloȘase stații: Universitate, Piața Revoluției, Piața Romană, Piața Victoriei, Charles de Gaulle, Kaufland Barbu Văcărescu.

Banii: abonamentul pe an costă 100 de lei și permite utilizarea gratuită a unei biciclete pentru 30 de minute. După 30 de minute se plătesc depășiri. După ce pui bicicleta la loc, ai dreptul să iei alta, tot gratuit, după ce-au trecut 30 de minute. Există și abonamente de o zi sau o lună, iar persoanele de 16-25 ani au reducere.

Disponibilitate: 24/7. Sunt 210 biciclete disponibile.

Detalii: site-ul ivelo.ro, cei care până și acum închiriau biciclete prin parcuri.

Cum se folosește: faci cont pe site sau la punctele din Parcul Herăstrău și Parcul Tineretului. Tot de la aceste puncte ridici cardul iVelo, indiferent cum ai făcut contul. Cardul este contactless, îl atingi de infochioșcul din stația de biciclete, alegi o bicicletă și pleci cu ea. La destinație o legi la loc într-un loc de parcare disponibil.

Autobuze electrice în Bucureşti

Autobuze electrice în Bucureşti. Primul autobuz electric a intrat în circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, bucureştenii putând circula gratis cu acesta. Dacă după cele două săptămâni de testare pe străzile Capitalei se va ajunge la concluzia că autobuzul electric este potrivit pentru Bucureşti, în 2016, în flota RATB ar putea ajunge primele autobuze de acest tip.

„Autobuzul electric a ajuns în Bucureşti zilele trecute. Este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia“, au declarat reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).  Acesta va fi testat timp de două săptămâni pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, urmând să se stabilască care sunt avantajele şi dezavantajele introducerii în circulaţie a autobuzelor electrice.

Prima clădire verde din Bucureşti .

Euro Tower este prima cladire ecologica de birouri din Bucuresti, dezvoltata in conformitate cu sistemele internationale de certificare a cladirilor “verzi” si a necesitat o investitie de 60 milioane de euro. Dezvoltatorul Cascade Group a implementat solutii si sisteme tehnologice care reduc impactul cladirii asupra mediului, reducand astfel consumul de energie cu pana la 30% in comparatie cu o cladire de birouri standard, ca urmare a designului spatiilor interioare, ce permite patrunderea luminii naturale intreaga zi si a sistemului termic, care poate fi reglat individual.

 

Pantelimonul devine prima zonă inteligentă energetic din Bucureşti

Enel, cel mai mare distribuitor privat de energie din România, va monta anul acesta circa 10.000 de smart-metere în Bucureşti, zona aleasă fiind Panteliom – Baicului.

În total compania va monta 30.000 de smart-metere anul acesta în toată zona pe care o deserveşte.

Potrivit reprezentanţilor Enel, introducerea smart-meterelor, care vor putea furniza informaţii în timp real despre consumul de energie, nu va duce la creşterea facturilor.

Tot Enel mai spune că odată cu acestor dispozitive vor putea fi create şi oferte personalizate pentru consumatori, lucru care va determina un apetit mai mare în ceea ce priveşte schimbarea furnizorilor de energie.