Noul rival pentru Siri și Alexa

0
201

Rețelele europene de telefonie mobilă Orange SA și Deutsche Telekom AG se reunesc pentru a construi o platformă de inteligență artificială, în încercarea de a prinde din urmă Google Alphabet Inc. și Amazon.com Inc.
Djingo, un asistent virtual care răspunde la voce și text, a fost prezentat pentru prima oară de către directorul executiv al Orange, Stephane Richard, fiind un vorbitor sub formă de gogoaşă. La un concert în Paris, Richard a arătat sistemul primind comenzi, cum ar fi redarea de muzică sau publicarea pe site social media. Acesta a declarat că serviciul, aflat încă în curs de dezvoltare, va fi disponibil pe diverse dispozitive prin intermediul aplicațiilor software realizate de Orange.
“Djingo e un erudit, a spus Richard. “Am pus în el tot know-how-ul nostru aritmetic și de inteligență artificială”.
Utilizatorii pot interacționa cu AI (inteligenţa artificială) folosind comanda “OK Djingo” – vorbind în difuzor, într-o telecomandă TV echipată cu microfon, similară cu Amazon Fire sau tastând într-o aplicație de pe telefon.
Inteligența artificială reprezintă ultimul câmp de luptă pentru transportatorii care încearcă să apuce o bucată din plăcinta giganților internet-ului, care amenință să canalizeze afacerile operatorilor doar spre sfera rețelelor comerciale. Deşi piata pentru AI este aglomerată, transportatorii au un drum lung de parcurs pentru a ajunge din urmă asistenţii virtuali cum ar fi comanda “OK Google” a Google, Siri a Apple Inc. sau Cortana a Microsoft Corp. pe telefoane, ori speaker-ul Echo al Amazon pentru camera de zi.
Richard a declarat că alte oferte de la Orange care implică inteligență artificială vor fi dezvoltate împreună cu Deutsche Telekom ca parte a unui parteneriat. De asemenea, el a arătat un competitor al butonului Dash al Amazon- încă în dezvoltare, respectiv butonul Livebutton al Orange care poate efectua până la patru acțiuni, inclusiv să facă comandă online și să trimită un mesaj text programat.
Cu toate acestea, pentru serviciul clienți din noua sa afacere bancară, compania Orange se îndreaptă spre IBM Watson, la un robot care răspunde la întrebările clientului și devine mai inteligent pe timp ce își însușește nevoile și specificul acestuia.