City 4 All – Program de educare și promovare a funcțiilor unui oraș inteligent pentru copiii cu dizabilități

0
945

City 4 All va fi lansat în data de 1 Iunie

Proiect susținut de Universitatea Ecologică, Universitatea Politehnica București, Universitatea Spiru Haret, SNSPA, Agenția pentru Agenda Digitală a României

Despre programul City 4 All

Plecând de la ideea că un oraș sau o comunitate aparține tuturor locuitorilor și înțelegând că aceste comunități creativ-inteligente se schimbă într-un ritm alert datorită noilor tehnologii, considerăm că la nivelul întregii țări avem nevoie de un program care să permită o mai bună înțelegere și integrare a micuților locuitori.

Termenul “copii cu dizabilități” este folosit pentru a se referi la copii până la vârsta de 18 ani care au “deficiențe fizice, mentale, intelectuale sau senzoriale pe termen lung care, în interacțiune cu diferite bariere, pot împiedica participarea lor deplină și efectivă în societate” (Convenția privind drepturile persoanelor cu handicap, articolul 1)

Ce se întâmplă, cum funcționează?

Alături de partenerii și experții asociației, periodic organizăm ”întâlniri de lucru educative” unde aflăm împreună cum funcționează un oraș.

De la intersecții inteligente la colectarea deșeurilor, de la smart energy la colectarea și prelucrarea datelor. Cele mai importante verticale ale conceptului Smart City sunt incluse în programele noastre astfel încât cei mici să înțeleagă cum și de ce orașele devin inteligente, cum putem folosi datele în avantajul nostru dar mai ales cum putem să facem parte a unei comunități smart fără a fi excluși – sub niciun aspect!

Folosim cele mai noi aplicații, jocuri și machete, tehnici moderne de explicare, vizualizare și lămurire asupra vocabularului folosit.

Cui se adresează programul

Tuturor copiilor, părinților, instituțiilor școlare de stat sau private, partenerilor privați – celor interesați de viitorul copiilor cu dizabilități. Celor care vor să contribuie la o mai bună integrare în societate a celor despre care azi spunem că sunt marginalizați, că nu au acces la toate funcțiile unui oraș.

Grupurile de copii implicate în programul City 4 All

Pe tot parcursul anului 2018 organizăm întâlniri lunare cu micuții din diverse centre, pe diferite teme (conform programului propus mai sus). În etapa 1 programul este dedicat centrelor din București, urmând ca în baza rezultatelor obținute la finalul anului să decidem extinderea și în alte localități.

Fiind o inițiativă 100% civică, implicarea dvs. este determinantă pentru continuarea și extinderea programului.

City 4 All

– Program de promovare, educare și intelegere a funcțiilor unui oraș inteligent pentru copii cu dizabilitati –

”Demnitatea umană este inviolabilă. Aceasta trebuie respectată si protejată” (Carta Drepturilor Fundamentale a UE, Titlul I, Articolul 1)
Convenţia ONU recunoaşte “importanţa accesibilităţii la mediul fizic, social, economic şi cultural, la sănătate şi educaţie şi la informare şi comunicare, pentru a da posibilitatea persoanelor cu dizabilităţi să se bucure pe deplin de toate drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului.”
În prezent, conform legislaţiei româneşti, noţiunea de dizabilitate este clasificată în următoarele tipologii: fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat, boli rare. Realitatea socială însă, impune o regândire a noţiunii de dizabilitate care, din perspectiva noastră, înseamnă dar nu se limitează la:
Dizabilități Fizice:
• vizual, auditiv, surdocecitate, motor, boli rare
Dizabilități Mentale:
• psihice
Dizabilități Intelectuale

Ce este dizabilitatea intelectuală?
Dizabilitatea intelectuală nu este o boală psihică sau mentală – aceasta nu este contagioasă. A folosi termenul de boală sau afecţiune este incorect. Dizabilitatea intelectuală este o condiţie sau o stare a unei persoane. Ea nu este contactată. Dizabilitatea intelectuală este o condiţie cu care copilul vine pe lume sau care poate apărea în urma unor condiţii extreme de sănătate. Copiii cu astfel de limitări învaţă şi se dezvoltă într-un ritm mai lent decât copiii normali.
Copiii cu dizabilităţi intelectuale au nevoie de o perioadă mai lungă pentru a învăţa să vorbească, să meargă şi să îndeplinească anumite funcţii de autoservire precum: îmbrăcatul, dezbrăcatul, mâncatul. De asemenea, ei pot avea dificultăţi de învăţare la şcoală. Această nu înseamnă că nu pot învăţa, ci că necesită un timp mai îndelungat pentru a face acest lucru.

City 4 All

SUSȚINE ȘI TU – IMPLICĂ-TE!

Pentru orice informație ne puteți contacta la: +4031 425 4263 între 09:00 – 18:00 de luni până vineri sau la E-mail: info (@) romaniansmartcity.ro