Cum se pot rezolva ambuteiajele? Problema traficului congestionat există în toate marile orașe ale lumii, fiind o realitate neplăcută în special în timpul orelor de vârf. Jonas Eliasson ne dezvăluie modul în care ambuteiajele pot deveni un aspect al trecutului, prin îndepărtarea unui mic procentaj din șoferi de pe șoselele principale.

Pe de-o parte, trebuie să avem în vedere cele trei tipologii de orașe: cele europene, având un nucleu urban dens și transport public acceptabil; cele americane, cu numeroase șosele împărțite pe suprafețe mari dar aproape fără transport public; și orașele mondiale emergente, cu o varietate de vehicule, modele variate de utilizare a terenurilor, dispersate, dar, în același timp, cu un nucleu urban puternic.

Pe de altă parte, specialiștii au încercat diferite sisteme de măsurare: orașe dense sau dispersate, preponderența șoselelor alternând cu cea a transportului public sau a benzilor pentru cicliști, precum și alte clasificări. Cu toate acestea, niciun model nu pare să se rată. Jonas Eliasson oferă exemplul orașului Stockholm, unde orice îngustare pe șosea datorită congestionării traficului este taxată cu două euro. Această taxă a fost suficientă pentru a se îndepărta în jurul a 20% din vehicule în timpul orelor de vârf. În primă instanță, atunci când populația a declarat clar că se opune introducerii unei prețuri pentru traficul congestionat, aproximativ 70% din oameni au dat acest răspuns.

Cum au reacționat însă cetațenii orașului ulterior și cât de eficientă această masura?

 

Sursa: Urbanizehub.ro