Viceprimarul municipiului Iaşi, Radu Botez, a declarat că municipalitatea intenţionează să introducă transportul feroviar urban în oraş, pentru descongestionarea traficului rutier.

Botez a spus că se doreşte încheierea unui contract cu reprezentanţii de la CFR Infrastructură pentru a implementa şi la Iaşi transportul feroviar urban, astfel de mijloace de transport fiind foarte des întâlnite în oraşele din Vest, precum Munchen. Conform sursei citate, astfel de “trenuri de oraş” ar circula asemenea unor mijloace de transport local, cu un program ferm, fără a-l afecta pe cel al Căilor Ferate.

“Dorim să folosim în Iaşi infrastructura feroviară. Putem avea mai multe trasee de cale ferată din zona Lunca Cetăţuii până spre Leţcani, din Leţcani spre Dancu, Holboca, trasee care ar modifica pozitiv nivelul traficului din oraş de la ora actuală. Un astfel de traseu ar fi străbătut în maximum 15-20 de minute. Sper ca împreună cu cei de la CFR Infrastructură să reuşim acest lucru. Noi suntem dispuşi de a finanţa mijloacele de transport respective. Trebuie să vedem care este latura juridică ce ne-ar permite folosirea infrastructurii feroviare”, a afirmat viceprimarul Radu Botez.

Edilul a spus că o serie de linii ferate ale vechilor întreprinderi şi uzine ar putea revitalizate şi folosite pentru transportul feroviar urban. “Am putea veni pe calea ferată până la actualul CET, fapt pozitiv pentru studenţi. De la 500 de metri de cămine ar merge la staţia de cale ferată şi ar ajunge în diferite zone ale oraşului. Există infrastructura, probabil că ar mai trebui refăcute şi reparate câteva elemente, cum ar fi reconsolidarea gării Fortus, o gară abandonată, sau realizarea unor peroane în diferite zone ale oraşului. Trenurile ar putea fi cumpărate la un preţ decent din vest. Sigur, am putea să luăm în primă fază trenuri second hand. Deocamdată nu sunt fonduri europene alocate pentru astfel de mijloace de transport în comun”, a declarat Radu Botez.

 

Sursa: Administratie.ro