City Managerul Municipiului Bucureşti, Sorin Chiriţă, a spus, joi, în cadrul unei conferinţe pe tema mobilităţii urbane, că în România este „moca să poluezi”, făcând referire la lipsa unei taxe de mediu. Chiriţă a mai precizat faptul că Municipalitatea încurajează mersul pe jos pe distanţe scurte.

Sorin Chiriţă, City Manager în cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, a explicat, joi, în cadrul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România” ce măsuri trebuie luate într-un oraş precum Bucureşti, pentru o mobilitate ridicată a traficului.

„Este clar că fiecare dintre noi are treabă şi la ieşirile din Bucureşti, astfel că mobilitatea nu se referă doar la un oraş, ci este vorba de un areal extins, un areal metropolitan. Zona urbană funcţională (zona moetropolitană – n.r.) polarizează peste 4,2 milioane de locuitori ai Municipiului Bucureşti”, a declarat Sorin Chiriţă.

Potrivit managerului din cadrul Primăriei Capitalei, lipsa unei taxe de poluare a dus la creşterea numărului de maşini în Bucureşti.

„Măsurile luate de alte capitale europene au fost îmbunătăţirea transportului public, măsuri de reducere a accesului cu autoturismul în zonele centrale, piste de biciclete şi nu în ultimul rând, încurajarea populaţiei pentru o mobilitate, utilizând tansprotul public, bicicleta, şi pe distanţe scurte mersul pe jos. Numărul de autoturisme în Municipiul Bucureşti este în continuă creştere, iar una din cauze este şi lipsa unei taxe de poluare. Am mai spus-o, la noi e moca să poluezi, este moca să arunci deşeuri la grămadă”, a mai precizat Chiriţă în cadrul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România”.

Sorin Chiriţă (PMB): Lucrăm la implementarea Inelului Feroviar al Capitalei

City Managerul Municipiului Bucureşti, Sorin Chiriţă, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe pe tema mobilităţii urbane, că Primăria Capitalei lucrează în prezent, împreuncă cu Ministerul Transporturilor, la un Inel Feroviar în jurul Capitalei, care să fie conectat la transportul public local.

„Uitându-ne în viitor, realizăm că avem nevoie de smart city. Intenţionăm, în cel mai scurt timp, să avem aplicaţii pentru transportul public, să avem tichet unic şi tarif unic în regiunea Bucureşti –Ilfov. În mod cert, deşi teoria şi practica ne-au demonstrat că un nou drum atrage trafic, nu ne vom opri nici la a continua proiectele de supralărigiri, de pasaje, nu ne vom opri nici la a asigura parcari, pentru că trebuie să o luăm ca pe o stare de fapt, autoturismele există, ele tebuie să aibă un loc”, a declarat Sorin Chiriţă, City Manager al Capitalei în carul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România”.

Reprezentantul Primăriei Capitalei a mai precizat că municipalitatea lucrează, împreună cu ministerul Transporturilor, la implementarea Inelului feroviar al Capitalei, care presupune conectarea localităţilor din jurul Bucureştiului la transportul public local, prin inermediul căii ferate.

„Încet, încet, transportul public trebuie să fie prioritar. Foate curând vor veni cele 400 de autobuze, lansăm licitaţia pentru 100 de tramvaie, 100 de trolee, 100 autobuze electrice şi nu ne vom opri aici. Insistăm către Guvern să continue proiectele de modernizare şi de extindere a metroului şi lucrăm împreună cu Ministerul Transporturilor pentru finalizarea inelului feroviar, care va avea staţii în apropiere de staţii de mijloace de transport în comun, precum autobuze şi tramvaie dar şi staţii de metrou”, a mai precizat Chiriţă.