Sunt vehiculele alimentate cu apă o oportunitate mai bună pentru orașele inteligente?

https://www.smartcity.press/water-based-fuel/

on

Lumea explorează încă cea mai verde cale de a conduce vehicule. Dacă credeți că vehiculele electrice sunt cea mai bună cale spre zero emisii de carbon, ei bine, nu este așa!

Da, este adevărat că până acum cea mai bună soluție de mobilitate pe care o au orașele inteligente sunt vehiculele electrice – majoritatea pe baterii cu litiu-ion sau plumb-acid. Cu toate acestea, cea mai mare parte a energiei electrice utilizate pentru reîncărcarea bateriilor este generată de arderea combustibililor fosili – ceea ce duce, în general, la poluare. Dar chiar și în acest caz, se estimează că vehiculele acționate de baterii sunt mult mai curate decât vehiculele alimentate cu gaz. Asadar, Asociatia electrica a vehiculelor din Canada (EVAC) afirma ca, chiar si atunci cand vehiculele electrice sunt reîncarcate utilizand generarea electrica pe baza de carbune, reduc emisiile de carbon aproape la jumatate.

Prin urmare, dezavantajul major al mașinilor cu acumulator provine din timpul necesar pentru reîncărcarea bateriilor. În prezent, folosind o baterie litiu-ion, un EV complet încărcat nu poate fi o opțiune ideală pentru călătorii lungi. În plus, vehiculele electrice disponibile pe piață sunt mai scumpe decât cele tradiționale care funcționează pe combustibili fosili.
Pe de altă parte, există hidrogen comprimat care este utilizat pentru alimentarea vehiculelor. Dar este costisitor de depozitat și transportat, în primul rând datorită cerințelor de siguranță. În plus, este nevoie și de costuri de operare și costuri de capital uman.

Deci, în căutarea energiei cu emisii zero, Electriq ~ Global a venit cu un combustibil pe bază de apă care se pretinde a fi mai bun decât bateriile și hidrogenul comprimat. Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre start-up și despre inovația sa!

Poate orașele inteligente își pot propria vehiculele cu combustibil pe bază de apă?

Este posibil ca Electriq ~ Global să fie înființat în 2014, după o îmbunătățire a tehnologiei pe bază de combustibil pe bază de apă, de către fondatorul său, Alex Silberman. În curând, lansarea a fost susținută de programul de incubație al guvernului israelian și de investitorii privați din diferite părți ale globului.

Electriq ~ Global este un start-up de pre-venit, cu sediul central în Melbourne, Australia și facilitatea de cercetare și dezvoltare din Israel. Compania descrie obiectivul pe bază de combustibil pe bază de apă pentru toate modurile de transport: „De două ori gama, jumătate din preț și emisiile zero”.

 

În 2018, tehnologia a fost expusă la Summit-ul mobilității inteligente în octombrie, la Tel Aviv, găzduit de primul ministru al Israelului. La summit, tehnologia a fost definită ca „soluții de stocare a energiei pe bază de hidrogen la cerere”.

Electriq Global afirmă că combustibilul pe bază de apă este soluția pentru vehicule. Noua tehnologie dezvoltată de lansare este sigură, ieftină și curată.

În ceea ce privește chimia combustibilului, acesta cuprinde 60% apă. Funcționează cu o tehnologie care extrage hidrogenul din combustibil și apoi o exploatează pentru a genera energie electrică pentru alimentarea unui vehicul.

Cu alte cuvinte, tehnologia implică combustibilul pe bază de apă care reacționează cu un catalizator pentru a elibera hidrogen la cerere. Mai târziu, combustibilul epuizat este capturat și transportat înapoi la o uzină Electriq ~ Reciclare, unde este alimentată cu hidrogen pentru reutilizare.

Astfel, pentru șoferi, trebuie doar să-și umple autovehiculele cu combustibil pe bază de apă, la fel ca la stațiile de benzină și diesel.

Combustibilul este capabil să ofere de două ori limita tehnologiilor pe bază de hidrogen litiu-ion și comprimat la jumătate din preț – cu emisii zero. Conform companiei, densitatea energetică a tehnologiei este de până la 15 ori mai mare decât cea a bateriilor electrice utilizate în vehiculele electrice.

Potrivit CEO-ului Electriq ~ Global, pretențiile se bazează pe rezultatele obținute prin experimente și testarea prototipurilor efectuate cu clienții în mod confidențial. Testarea a fost dovedită folosind o bicicletă și o mașină. De asemenea, lansarea a livrat primul prototip pentru un camion.

Startupul susține, de asemenea, că tehnologia sa poate suporta orice vehicul care funcționează pe benzină, gaz sau motorină – fără modificări majore ale vehiculelor existente.

Electriq ~ Global colaborează activ pentru a furniza noua soluție de mobilitate la nivel global. Companiile actuale sunt susținute de investitori din Isreal, Statele Unite ale Americii, Australia și Uniunea Europeană, multe dintre acestea aparținând industriei petrolului și gazului și industriei de automobile.

Testarea efectuată cu autobuzele electrice alimentate cu combustibilul său a arătat că autobuzul poate circula 1.100 km cu reîncărcare efectuată în cinci minute. Atunci când este comparat cu autobuzele alimentate de baterii, vehiculul poate acoperi 350 km cu cinci ore de reîncărcare necesare pentru baterie.

În continuare, compania construiește prima fabrică pilot de reciclare în Israel și intenționează să construiască mai mult în Europa, China și SUA.

Mai mult, compania este susținută de Departamentul Energiei al SUA și de Ministerul Energiei din Israel. Continuând în viitor, compania își propune să-și stabilească prima fabrică comercială în 2021.

Planuri de introducere a combustibilului electric în Olanda

Electriq ~ Global a intrat într-o colaborare cu compania olandeză Eleqtec pentru introducerea tehnologiei sale pe bază de apă în Olanda. În parteneriat, intenționează să lanseze centrale Electriq pentru reciclarea combustibililor și să lanseze aplicații de mobilitate pentru camioane, generatoare mobile și platforme mobile.

Compania olandeză Eleqtec a fost înființată în 2017 și încorporată în 2018. Obiectivele companiei Eleqtec de a aplica tehnologia Electriq ~ Global în Olanda se bazează pe eforturile depuse în jurul colectării unei coaliții de factori de tranziție în domeniul energiei care sunt interesați de tehnologie și care stau să câștige avantajele sale.

Țările de Jos se deplasează treptat să adopte soluții de mobilitate cu emisii zero și caută aplicații comerciale și economice curate în regiune.

În prezent, parteneriatul Electriq-Electec avansează în negocierile de comercializare cu companii de renume din Olanda. O serie de proiecte demonstrative și prototipuri se așteaptă să fie lansate în 2020.

Potrivit CEO-ului Electriq ~ Global, „Cu sprijinul Elequtec, ne așteptăm ca primele produse bazate pe tehnologia noastră, realizate de partenerii olandezi, să fie livrate în 2020.”

Noua tehnologie va fi un schimbător de jocuri în domeniul energiei cu emisii zero. Acesta va fi o alternativă rentabilă la baterii și hidrogen comprimat. Tehnologia combustibilului pe bază de apă se raportează că rezolvă problemele legate de stocarea și transportul energiei.

Baterii sau combustibil pe bază de apă?

La început, am discutat deja beneficiile și dezavantajele utilizării bateriilor în vehiculele electrice. Ca o soluție la acest lucru, multe companii de pornire lucrează la posibilitățile de a înlocui stațiile de încărcare a bateriilor cu stațiile de înlocuire a bateriilor. La stația de înlocuire a bateriei, un vehicul trebuie doar să înlocuiască bateria epuizată cu o baterie complet disponibilă complet încărcată. Acest lucru economisește câteva ore în care se reîncarcă bateria.

În timp ce pe de altă parte, există startup care lucrează la baterii inovatoare care pot fi reîncărcate la stații într-o chestiune de câteva minute.

Dar întrebarea este că, chiar și cu astfel de inovații care au loc în orașe inteligente, este posibil să se introducă baterii cu emisii zero? Deoarece tehnologia combustibilului pe bază de apă nu doar pretinde că este rapidă, sigură și curată, ci și ca o tehnologie cu 100% emisii zero.

Orașele inteligente au încercat deja și au testat vehiculele cu baterii, acum este timpul pentru ceva nou, cum ar fi combustibilul pe bază de apă, cu toate aceste revendicări. Rezultatele vor ieși numai atunci când tehnologia este lansată la nivel comercial. Deci, până atunci, trebuie să așteptăm să confirmați: bateriile sau combustibilul pe bază de apă?

Noutăți Smart Cities

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this