Bucureștiul se aliniază capitalelor europene. Mașinile sub Euro 3 interzise în centrul capitalei

în data de

Intr-o conferință de presă ce a avut loc în cursul acestei dimineți, primarul general al capitalei a anunțat că supune dezbaterii publice proiectul de hotărâre privind măsurile propuse pentru reducerea poluării în București.

Cetățenii își pot spune părerea și trimite propuneri timp de 45 de zile, imediat ce proiectul intră în dezbatere publică.

Primarul general a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov.

De asemenea, nu va fi permis accesul în zona centrală pentru maşinile non-Euro, Euro 1, Euro 2 şi Euro 3.

Proiectul ar urma să fie supus votului Consiliului General al Capitalei în luna septembrie, iar dacă va fi adoptat va intra în vigoare din luna ianuarie 2020.

Gabriela Firea: ,,Capitala Romaniei se afla intr-o situatie dificila din punct de vedere al poluarii, cu valori de nouă ori mai mari decât limitele admise. Din cauza ca in ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio masura viabila pentru limitarea poluarii, Bucurestiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orase din Europa, iar Romania se afla, incepand cu anul 2011, in procedura de infrigement. Daca vrem ca viitorul orasului si al locuitorilor sai sa nu fie afectat permanent de aceasta amenintare la sanatatea tuturor, trebuie sa actionam! Bucureștiul are nevoie acum de o masura care poate parea drastica, insa viitorul apropiat va arata ca este singura decizie pe care o putem lua.

Pentru ca traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare – in ultimii zece ani numarul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotarare dupa modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronica pentru circulatia rutiera din Bucuresti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar si pentru autoturismele poluante din Bucuresti sau Ilfov, care tranziteaza zona centrala a Capitalei. Acest proiect se va afla in dezbatere publica 45 de zile.

Asteptam parerile si sugestiile dvs, pentru ca impreuna sa dam o sansa bucurestenilor sa respire un aer curat! Sa luptam impreuna pentru oxigenul Capitalei! ,, a mai adăugat primarul.

Alege rolul pe care îl ai în ecosistemul Smart City

Companii partenere

Companiile private în ecosistemul Smart City Pentru companiile private, proiectele Smart City prezintă o oportunitate...

Instituție publică

Mediul academic

Societatea civilă

Noutăți Smart City

Viena testează microbuze fără șofer

Din 6 iunie locuitorii din Seestadt un cartier al Vienei pot circula cu doua microbuze electrice fără șofer. Autovehiculele fără șofer sunt testate de Wiener...

China emite licențe 5G către patru firme locale

Ministerul Chinez al Industriei și Tehnologiei Informațiilor a marcat un reper major în cursa Chinei pentru a implementa și populariza tehnologia 5G și a...

Soluția pentru Smart City TRENCHLESS (no-dig)

Orice plan de dezvoltare a infrastructurii trebuie să țină cont de crearea/ construcția/ instalarea, renovarea, repararea, întreținerea și inlocuirea serviciilor utilitare fără posibilitatea accesului...

(video) Auto Shanghai 2019: Premieră mondială – Noul electromobil global Renault City K-ZE

Renault a venit la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai să prezintă o maşină globală care ar trebui să lovească puternic segmentul de maşini...

Cum joacă România în afacerea Huawei? America și-a avertizat aliații, inclusiv Bucureștiul, că va...

România ezită deocamdată să își clarifice poziția în scandalul international care privește compania chineză Huawei. SUA și-a avertizat recent aliații că își vor diminua...