Combaterea tranzacțiilor frauduloase din mediul online fără a pierde clienți sau bani!

în data de

Grupul ASSECO SEE, partener strategic și membru al Asociației Române pentru Smart City, propune o soluție îmbunătățită pentru combaterea anumitor tranzacții online frauduloase.

Plățile online în magazinele web și prin aplicațiile mobile reprezintă o invitație deschisă pentru cei care vor să înșele, dacă acestea nu sunt securizate. Specialiștii în domeniu cunosc că tranzacțiile online frauduloase sunt precum un balon. Dacă o parte este strânsă, cealaltă se va ridica. De fapt, când se vorbește de tranzacții online frauduloase, acestea sunt în continuă creștere deoarece traficul online crește și el.

În trecut, înainte de apariția cardurilor cu cip, infractorii colectau datele din cardurile cu bandă magnetică și le foloseau pentru a crea carduri false folosite pentru plăți neautorizate. Chiar dacă exista un cod PIN, infractorii puteau fi foarte creativi în obținerea acestuia.

După introducerea cardurilor cu cip EMV, rata de tranzacții online frauduloase a fost redusă pentru plățile în magazin, dar a început să crească pentru plățile online cu cardul: e-commerce și m-commerce. Rata infracțiunilor online a crescut cu peste 65% din totalul infracțiunilor, introducerea cardului cu cip prevenind doar frauda plăților în magazine, dar nu și pe cele online. Oricine are acces la datele cardului dumneavoastră, cum ar fi numărul cardului și data expirării a acestuia, poate efectua o plată online. Numărul de validare al cardului (CVN), aflat la vedere, pe spatele cardului, nu reprezintă o îmbunătățire a securității.

Combaterea tranzacțiilor online frauduloase – componentă a verticalei Smart Living

De-a lungul timpului, comercianții au dezvoltat diferite metode de combatere  a tranzacțiilor online neautorizate și de reducere a costurilor aferente. De exemplu, comercianții online și-au creat propia listă negativă unde erau înregistrate carduri sau persoane care au comis o fraudă în trecut. La început, aceasta a părut o soluție destul de bună și simplă dar această listă trebuia gestionată, și o dată cu introducerea cerințelor PCI DSS, soluția a devenit mai scumpă.

Apoi, comercianții au început să colecteze și să analizeze datele cumpărătorilor (titularii cardurilor), geolocalizarea IP, cât de des cumpără, care este suma medie a tranzacției, etc. Odată cu creșterea tranzacțiilor, comercianții au fost nevoiți să implementeze soluții SW. O metodă foarte populară a fost validarea adresei, unde comerciantul compară adresele din comenzile anterioare sau originea cardurilor cu țara de livrare, e-mail-urile, etc.

În prezent, există o multitudine de sisteme de prevenție a fraudei concepute pentru comercianții online. Unii pot chiar să verifice ”amprenta digitală” a dispozitivului dumneavoastră – detalii despre dispozitivul dumneavoastră – și să detecteze dacă achiziționați de la același dispozitiv, pot compara informațiile dumneavoastră de pe diferite rețele sociale, localizarea în Google Maps, precum și procesarea analizelor comportamentale ale modului dumneavoastră de utilizare a unei aplicații sau unui site, modul în care vă transportați aparatura, viteza cu care introduceți date, etc.

Dar aceste soluții costă și toate costurile reprezintă o povară pentru comercianți, împreună cu majoritatea costurilor cauzate de frauda online.

Vești bune! Comercianții nu mai sunt singuri în lupta împotriva fraudei online.

În 2001, VISA a introdus o nouă metodă de prevenire a fraudei în tranzacțiile online numită 3D Secure. Această metodă a introdus un pas suplimentar în plățile online unde cumpărătorul trebuia să se autentifice folosind o parolă statică, fie mai avansată. Rezultatul? Nu doar că această soluție i-a făcut să renunțe pe mulți dintre infractori, ci a cauzat și fricțiuni pentru cumpărători, aceștia renunțând la cumpărăturile online, astfel comercianții începând să piardă și venituri din tranzacții online autentice.

Soluția? 3D Secure 2.0

Logica este aceeași – înainte de a efectua o plată, titularul cardului este autentificat. Diferența cheie este experiența utilizatorului – sunt disponibile metode mai avansate care nu creează fricțiuni la fel ca OTP – urile și parolele statice. Majoritatea dispozitivelor mobile au senzor de amprentă digitală, astfel încât biometria și amprentele digitale au devenit cea mai frecventă metodă de autentificare, nu numai în 3D Secure 2.0, ci și în celelalte servicii.

De ce este 3D Secure 2.0 atât de benefic pentru comercianți?

3D Secure 2.0:

  • Mai multă securitate: reduce frauda,

  • Mai puțin de lucru: reduce volumul de lucru al analizei și a listei negative,

  • Costuri mai mici: transpune responsabilitatea către bancă

3D Secure 2.0 are o analiză integrată a riscului de tranzacții online. Numeroase verificări și controale pentru identificarea tranzacțiilor frauduloase potențiale care au fost făcute de comercianți sunt realizate în zilele noastre și de 3D Secure 2.0. Aceasta este responsabilitatea băncii emitente. Asta înseamnă că comercianții nu trebuie să implementeze nici o altă metodă decât 3D Secure 2.0.

Analiza riscului de tranzacție ca parte a 3D Secure 2.0 va verifica listele negative de carduri / cumpărători, istoricul plăților, viteza și valoarea medie a tranzacției. Va verifica geolocalizarea IP și o va compara cu adresa de livrare și locațiile din comenzile anterioare. Aceasta va compara celelalte date disponibile de la comercianți, precum adresa de e-mail, numărul de telefon, țara de origine a cardului ți dacă se utilizează același dipozitiv și aplicații pentru achiziție.

Toate aceste verificări și evaluări ale riscurilor vor fi efectuate de către banca emitentă, nefiind necesară implementarea de soluții specifice suplimentare. În ceea ce privește experința clientului, dacă analiza riscului indică un risc scăzut, banca nu va solicita autentificarea deținătorului de card. Cumpărătorul nu va mai fi nevoit să introducă OTP-ul sau să ofere o amprentă. Un pas mai puțin pentru 80% din tranzacții!

Și dacă o fraudă online va avea loc? Pentru a motiva comercianții să implementeze 3D Secure 2.0 (de reținut că și schemele de carduri pierd bani din cauza fraudelor online), comerciantul este protejat de ramburs, aceste costuri fiind în responsabilitatea băncilor emitente.

Este universal – indiferent de metoda de plată aleasă, PayPass, GooglePlay, ApplePay sau oricare alt portofel digital, atunci când sunt utilizate magazinele web și achizițiile online, 3D Secure este aplicabil pentru toate schemele de carduri, deci din perspectiva comerciantului, nu există nici o diferență în punerea în aplicare.

Ce trebuie comercianții să facă pentru a susține 3D Secure 2.0

Pentru a fi incluși în programul 3D Secure, comercianții trebuie să implementeze 3D Secure Server (3DSS). În ciuda numelui său, serverul 3D Secure nu este un ”server”. De fapt, este o aplicație destul de mică care trebuie instalată ca o extensie la portalul de plată. De asemenea, este disponibil și ca software, ca un serviciu pentru a evita instalarea și întreținerea. Există și o interfață simplă cu câteva opțiuni care se integrează fie cu magazinul web, fie cu portalul de plată. Acest lucru depinde de modul în care a fost conceput inițial magazinul web și procesul de plată.

Comercianții care acceptă aplicații mobile trebuie să solicite furnizorilor acestora să implementeze SDK 3D Secure în aplicație. Fără dezvoltare suplimentară, fără certificare suplimentară cu scheme de carduri.

Întregul proces este gestionat de SDK – serverul 3D Secure și întreaga infrastructură de rețea și fundal.

Ce poate oferi ASSECO:

– 3DS Server SW și instalarea în spațiile comerciantului sau în spațiile IPG
– Software 3DS Server ca serviciu pentru integrare cu magazinul web sau IPG
– SDK pentru achiziționarea prin aplicații mobile
– Specificații și perioadă de testare pentru comercianți sau IPG pentru dezvoltarea și testarea integrării cu 3DS Server

Care sunt avantajele pentru comercianții care utilizează 3D Secure?

– Mai multă încredere din partea clienților
– Numărul tranzacțiilor frauduloase va fi redus
– În cazul în care o fraudă va avea loc, comerciantul este scutit de răspunderea costurilor
– Experiență excelentă pentru utilizatori

Alege rolul pe care îl ai în ecosistemul Smart City

Asociația Română pentru Smart City alături de unii dintre cei mai importanți parteneri din industrie este parte activă în lansarea proiectului Satu Mare Smart City.

Companii partenere

Companiile private în ecosistemul Smart City Pentru companiile private, proiectele Smart City prezintă o oportunitate...

Instituție publică

Mediul academic

oraș inteligent - societatea civilă

Societatea civilă

Verticalele Smart City

Introducerea IoT în conceptul de Smart City |ARSC

Ce este Smart City?

Este greu să obținem o singură definiție a acestui concept. În ultimii ani, deși...
Smart Governance arscm

Smart Citizen

smart economy arscm

Smart Economy

smart environment arscm

Smart Environment

Noutăți Smart City

vehicule electrice fără șofer - arsc

Viena testează microbuze fără șofer

Din 6 iunie locuitorii din Seestadt un cartier al Vienei pot circula cu două vehicule electrice fără șofer. Autovehiculele fără șofer sunt testate de Wiener...
tehnologia 5G

China emite licențe 5G către patru firme locale

Ministerul Chinez al Industriei și Tehnologiei Informațiilor a marcat un reper major în cursa Chinei pentru a implementa și populariza tehnologia 5G și a...
NO-DIG - Soluția pentru Smart City TRENCHLESS | ARSCM

Soluția pentru Smart City TRENCHLESS (no-dig)

Orice plan de dezvoltare a infrastructurii trebuie să țină cont de crearea/ construcția/ instalarea, renovarea, repararea, întreținerea și înlocuirea serviciilor utilitare fără posibilitatea accesului...
Mașini electrice - Auto Shanghai 2019: Renault City K-ZE | ARSC

(video) Auto Shanghai 2019: Premieră mondială – Noul electromobil global Renault City K-ZE

Renault a venit la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai să prezinte o maşină globală care ar trebui să lovească puternic segmentul de mașini...
Huawei - oprită să participe la dezvoltarea rețelelor 5G | ARSC

Cum joacă România în afacerea Huawei? America și-a avertizat aliații, inclusiv Bucureștiul, că va...

România ezită deocamdată să își clarifice poziția în scandalul international care privește compania chineză Huawei. SUA și-a avertizat recent aliații că își vor diminua...

Știrile partenerilor ARSC

Evenimentul de lansare a Romanian Business Chamber and Network

În România există antreprenori de succes, foarte buni, care au nevoie de sprijin pentru a-și internaționaliza afacerile, a afirmat, ieri, în cadrul conferinței de...
ARSCa fost speaker la gala bursa 2019

Gala BURSA 2019 – un triumf

Gala bursa - Stil şi eleganţă, strălucire şi fast, lumină şi culoare, muzică şi dans, premii şi surprize - sunt câteva dintre ingredientele Galei...

Eduard Dumitrascu, președintele ARSC moderator la Rising Cities. Smart Future

Asociația Română pentru Smart City este partener strategic al Business Review în cadrul conferinței Rising Cities. Smart Future Președintele ARSC Eduard Dumitrașcu va modera panelul...
asseco see

Asseco SEE participă anul acesta la Microsoft Envision Forum în calitate de ”Partner Of...

Bucuresti - 15 noiembrie 2019 - Asseco SEE participă în calitate de ”Partner Of The Year”, la cea de-a VII-a ediție a evenimentului anual de business...
DevCon2019

Google, RedHat, King și Oracle, printre companiile prezente în agenda primei ediții AICon, SecurityCon,...

Asociația Română pentru Smart City este partener DevCon, eveniment premium dedicat profesioniștilor IT despre ultimele noutăți pe teme din inteligența artificială, securitate, testare sau...

Despre ARSC

ARSC - Raportul de activitate pentru 2018 - principalele acțiuni și programe

ARSCM – Raport de activitate 2018

Asociația Română Pentru Smart City a continuat pe parcursul anului 2018, strategia de promovare a conceptelor smart city, prin derularea programelor deja cunoscute comunităților...
misiunea arscm

Misiunea și obiectivele ARSC

Misiunea Crearea Industriei Smart City în România! Obiectivele – Dezvoltarea comunităților creativ-inteligente din România; – Promovarea conceptelor Smart City în rândul decidenților - Caravana Smart City; – Educarea decidenților...

Activitatea ARSCM în imagini

Imagini de la a V-a ediție a programului Caravana Smart City 2.0  13 Mai, Târgoviște - Primăria Municipiului Târgoviște, Sala de Ședințe Imagini de la a...

Comunicate presă

smart city

Primăria Iaşi anunţă un nou pas în programul Smart City

Primăria Iaşi anunţă un nou pas în programul Smart City. Municipiul Iaşi a semnat Declaraţia privind o acţiune comună pentru încurajarea transformării digitale durabile...
carta_romania_2030_asociatia_romana_smart_city

Carta România 2030

Cu prilejul celei de-a patra ediții a Galei Smart City Industry Awards, Asociația Română pentru Smart City în calitate de principală organizație a Industriei...
Caravana Smart City - etapa 2.0 a lansat Constanța Smart City | ARSCM

Caravana Smart City – etapa Constanța

Superbă primire și implicare a tuturor celor prezenți azi la Caravana Smart City etapa Constanța. Alături de dl Decebal Făgădău, Primarul Municipiului Constanța și...
iasi caravana smart city

Iași District Smart City – proiect de aproximativ 1,4 miliarde de euro anunțat în...

Municipiul Iași a găzduit luni, 10 iunie, programul național Caravana Smart City 2.0. - Implementarea. Evenimentul a avut loc la Primăria Municipiului Iași, Sala...

Primăria Municipiului Ploiești a anunțat în Caravana Smart City dezvoltarea mai multor proiecte pilot

Municipiul Ploiești a găzduit luni, 3 iunie, programul național Caravana Smart City 2.0. Implementarea. Organizat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate și...

Verticalele Smart City

smart mobility arsc

Smart Mobility

Ce înseamnă de fapt Smart Mobility și la ce se referă? Îmbunătățirea infrastructurii unui oraș reprezintă un pas important în călătoria unui smart city către...
Introducerea IoT în conceptul de Smart City |ARSC

Ce este Smart City?

Este greu să obținem o singură definiție a acestui concept. În ultimii ani, deși se vorbește din ce în ce mai des despre dezvoltarea...
smart economy arscm

Smart Economy

Ce este Smart Economy? Noțiunea de Smart Economy suprinde mai multe aspecte din interiorul unui oraș (capital uman, social, urbanism, infrastructură, IT etc.). Astfel, Smart...

Smart Living

Ce este Smart Living? Vrem să trăim în orașe inteligente, sigure, curate, sănătoase, inclusive și rezistente; orașele care oferă oportunități economice și o calitate înaltă...
Smart Governance arscm

Smart Citizen

Ce este Smart Citizen În esență, conceptul de oraș inteligent este un concept de succes, atâta timp cât acesta este corelat cu cel de cetățeni...