Florin Nemțanu, expert mobilitate ARSCM, speaker în cadrul dezbaterii Bursa ”Electromobilitate – problematică și soluții”

în data de

Vehiculele electrice sunt considerate ca fiind una dintre cele mai curate soluții de mobilitate urbană. Electromobilitatea cu zero emisii în orașe va aduce câștiguri mari și rapide în ceea ce privește reducerea emisiilor de gaze cu efect de sferă și atenuarea poluării atmosferice și fonice.

În plus, conceptele inovatoare de vehicule ecologice vor duce la forme de mobilitate noi și durabile de mobilitate urbană, potențialul pieței fiind considerat enorm.

Florin Nemțanu, expert mobilitate ARSC și conferențiar la Facultatea de Transporturi în cadrul Universității Politehnice din București, a spus, în cadrul Dezbaterii Bursa ”Electromobilitatea – problematică și soluții”, că este nevoie de o analiză completă care să cuprindă atât costurile, cât și beneficiile socio-economice aduse de electromobilitate pentru a dezvolta, în acest sens, un sistem de mobilitate funcțional.

Domnul Nemţanu a declarat: “Discutăm despre electromobilitate şi despre energia electrică folosită în mobilitate, dar nu trebuie să uităm sursa primară a energiei. OK, nu mai poluăm oraşul, dar, undeva, în această ţară, sau în această lume, poluăm ca să producem energie electrică.

La fel, este benefic, este foarte bine, pentru spaţiul urban, să folosim autobuze cu hidrogen, numai că trebuie să şi producem undeva hidrogenul, pentru că nu îl găsim în vreo fântână sau în vreun râu. În plus, acest hidrogen trebuie distribuit, nu putem merge cu autobuzul la fabrica de hidrogen ca să luăm de acolo ori de câte ori avem nevoie ş.a.m.d.

Ar mai fi şi aspectul legat de cele şapte miliarde de euro pe care România ar urma să le piardă trecând la electromobilitate. Este o sumă mare, despre care s-a tot discutat.

Să luăm ca exemplu Olanda: faptul că olandezii merg cu bicicleta echivalează cu o reducere de câteva zeci de miliarde de euro la nivelul costurilor cu bugetul de sănătate de acolo.

Trebuie, aşadar, să avem în vedere o analiză completă a costurilor şi a beneficiilor socio-economice pe care le aduce electromobilitatea întrucât este evident că, dacă ne referim strict la bani, vedem doar o cheltuială pe care trebuie să o facem acum şi pe care s-ar putea să o recuperăm într-o anumită perioadă de timp”.

Electromobilitatea este o victorie pentru mediu și totodată contribuie la creșterea calității aerului, fără îndoială, mai ales că energia electrică devine din ce în ce mai ecologică în fiecare an. Însă, există o povară ecologică care cauzează adesea îngrijorare: bateriile uzate. Despre problema bateriilor uzate a vorbit în cadrul acestei dezbaterii și expertul ARSC, Florin Nemțanu, atunci când a făcut referire la faptul că nu există un plan pentru reciclarea sau reutilizarea bateriilor uzate de la vehiculele electrice.

“Trebuie să ne gândim la ce vom face cu bateriile uzate ale maşinilor electrice. Pe de o parte, ar trebui să punem la punct un sistem de reciclare a bateriilor uzate, iar pe de altă parte ar trebui să ne gândim la o posibilitate de reutilizare a bateriilor din domeniul transporturilor în alte aplicaţii, poate în sistemul de telecomunicaţii. Ideea este că trebuie să gândim electromobilitatea cu toate componentele sale, în ansamblul său – de la sursa primară de energie, până la reciclarea componentelor. Ce se întâmplă cu vehiculul electric după ce acesta iese din uz?

Dacă, spre exemplu, vrem să reciclăm bateriile, avem nevoie de energie şi ajungem să nu mai ştim de unde am pornit şi unde vrem să ajungem.

Când facem calculul energetic şi analizăm impactul asupra mediului, trebuie să vedem imaginea în ansamblu, să nu ne gândim doar la faptul că avem o maşină care se plimbă pe străzi şi nu mai poluează.

Haideţi să ne imaginăm scenariul în care câteva sute de mii de vehicule circulă prin Bucureşti, ceea ce înseamnă câteva sute de mii de baterii care stochează energie ce poate fi utilizată, la un moment dat, când apare un exces de cerere. Bateria aceea ar putea fi, aşadar, furnizor de energie”.

Reciclarea este esențială pentru electromobilitate. Îmbunătățește evaluarea ciclului de viață al vehiculelor, reduce costurile și, de asemenea, reduce dependența de furnizare de materii prime. Dezbaterea Bursa a adus împreună experți și producători din domeniul mobilității pentru a împărtăși cunoștințele, realitățile tehnice și financiare ca împreună să găsească cele mai bune soluții de mobilitate urbană pentru comunități. 

Află mai multe detalii despre verticala unui oraș inteligent – Smart Mobility.

Alege rolul pe care îl ai în ecosistemul Smart City

Asociația Română pentru Smart City alături de unii dintre cei mai importanți parteneri din industrie este parte activă în lansarea proiectului Satu Mare Smart City.

Companii partenere

Companiile private în ecosistemul Smart City Pentru companiile private, proiectele Smart City prezintă o oportunitate...

Instituție publică

Mediul academic

oraș inteligent - societatea civilă

Societatea civilă

Verticalele Smart City

Introducerea IoT în conceptul de Smart City |ARSC

Ce este Smart City?

Este greu să obținem o singură definiție a acestui concept. În ultimii ani, deși...
Smart Governance arscm

Smart Citizen

smart economy arscm

Smart Economy

smart environment arscm

Smart Environment

Noutăți Smart City

vehicule electrice fără șofer - arsc

Viena testează microbuze fără șofer

Din 6 iunie locuitorii din Seestadt un cartier al Vienei pot circula cu două vehicule electrice fără șofer. Autovehiculele fără șofer sunt testate de Wiener...
tehnologia 5G

China emite licențe 5G către patru firme locale

Ministerul Chinez al Industriei și Tehnologiei Informațiilor a marcat un reper major în cursa Chinei pentru a implementa și populariza tehnologia 5G și a...
NO-DIG - Soluția pentru Smart City TRENCHLESS | ARSCM

Soluția pentru Smart City TRENCHLESS (no-dig)

Orice plan de dezvoltare a infrastructurii trebuie să țină cont de crearea/ construcția/ instalarea, renovarea, repararea, întreținerea și înlocuirea serviciilor utilitare fără posibilitatea accesului...
Mașini electrice - Auto Shanghai 2019: Renault City K-ZE | ARSC

(video) Auto Shanghai 2019: Premieră mondială – Noul electromobil global Renault City K-ZE

Renault a venit la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai să prezinte o maşină globală care ar trebui să lovească puternic segmentul de mașini...
Huawei - oprită să participe la dezvoltarea rețelelor 5G | ARSC

Cum joacă România în afacerea Huawei? America și-a avertizat aliații, inclusiv Bucureștiul, că va...

România ezită deocamdată să își clarifice poziția în scandalul international care privește compania chineză Huawei. SUA și-a avertizat recent aliații că își vor diminua...

Știrile partenerilor ARSC

asseco see

Asseco SEE participă anul acesta la Microsoft Envision Forum în calitate de ”Partner Of...

Bucuresti - 15 noiembrie 2019 - Asseco SEE participă în calitate de ”Partner Of The Year”, la cea de-a VII-a ediție a evenimentului anual de business...
Transparența în Deva

Primăria Deva va înființa un Centru de Inovare și Imaginație Civică

Primăria Deva devine mai transparentă adoptând proiecte din sfera orașului inteligent În luna noiembrie, la Deva se va deschide Centrul de Inovare și Imaginație Civică,...
INOESY membru ARSC

INOESY se alătură celei mai active comunități smart din România

INOESY a devenit începând cu luna octombrie membru al Asociației Române pentru Smart City.  CompaniA cu experiență în cercetare - dezvoltare este noul membru...
UrbanizeHub, viitorul oraşelor din România |ARSC

Viitorul oraşelor din România, campanie de consultare publică pe tema viitorului fondurilor europene

Comunitatea UrbanizeHub derulează campania de consultare publică, “Viitorul oraşelor din România”, fiind singurul proces de consultare din România cu privire la viitorul fondurilor europene...
Hackatonul Nasa Space Apps Challenge, echipe România |ARSC

Echipele finaliste ale hackatonului Space Apps Challenge din România au șansa să viziteze NASA...

Câte două echipe din București, Cluj Napoca și Craiova s-au calificat pentru etapa globală a competiției internaționale Space Apps Challenge sub egida Agenției Aerospațiale...

Despre ARSC

ARSC - Raportul de activitate pentru 2018 - principalele acțiuni și programe

ARSCM – Raport de activitate 2018

Asociația Română Pentru Smart City a continuat pe parcursul anului 2018, strategia de promovare a conceptelor smart city, prin derularea programelor deja cunoscute comunităților...
misiunea arscm

Misiunea și obiectivele ARSC

Misiunea Crearea Industriei Smart City în România! Obiectivele – Dezvoltarea comunităților creativ-inteligente din România; – Promovarea conceptelor Smart City în rândul decidenților - Caravana Smart City; – Educarea decidenților...

Activitatea ARSCM în imagini

Imagini de la a V-a ediție a programului Caravana Smart City 2.0  13 Mai, Târgoviște - Primăria Municipiului Târgoviște, Sala de Ședințe Imagini de la a...

Comunicate presă

Caravana Smart City - etapa 2.0 a lansat Constanța Smart City | ARSCM

Caravana Smart City – etapa Constanța

Superbă primire și implicare a tuturor celor prezenți azi la Caravana Smart City etapa Constanța. Alături de dl Decebal Făgădău, Primarul Municipiului Constanța și...
iasi caravana smart city

Iași District Smart City – proiect de aproximativ 1,4 miliarde de euro anunțat în...

Municipiul Iași a găzduit luni, 10 iunie, programul național Caravana Smart City 2.0. - Implementarea. Evenimentul a avut loc la Primăria Municipiului Iași, Sala...

Primăria Municipiului Ploiești a anunțat în Caravana Smart City dezvoltarea mai multor proiecte pilot

Municipiul Ploiești a găzduit luni, 3 iunie, programul național Caravana Smart City 2.0. Implementarea. Organizat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate și...
Targoviste Smart City si oportunitățile pentru companiile private | ARSC

Caravana Smart City Târgoviște – Schimb de bune practici între municipalități

Primăria Municipiului Târgoviște a găzduit luni, 13 mai 209, programul național Caravana Smart City 2.0. Implementarea. Programul, organizat de Asociația Română pentru Smart City,...
Proiect de 500 milioane de euro lansat în Caravana Smart City Cluj

Proiect de 500 milioane de euro lansat în cadrul Caravanei Smart City – etapa...

Municipiul Cluj-Napoca a găzduit, marți, 9 aprilie Programul național Caravana Smart City 2.0. Implementarea. Programul organizat de Asociația Română pentru Smart City se desfășoară sub...

Verticalele Smart City

smart mobility arsc

Smart Mobility

Ce înseamnă de fapt Smart Mobility și la ce se referă? Îmbunătățirea infrastructurii unui oraș reprezintă un pas important în călătoria unui smart city către...
Introducerea IoT în conceptul de Smart City |ARSC

Ce este Smart City?

Este greu să obținem o singură definiție a acestui concept. În ultimii ani, deși se vorbește din ce în ce mai des despre dezvoltarea...
smart economy arscm

Smart Economy

Ce este Smart Economy? Noțiunea de Smart Economy suprinde mai multe aspecte din interiorul unui oraș (capital uman, social, urbanism, infrastructură, IT etc.). Astfel, Smart...

Smart Living

Ce este Smart Living? Vrem să trăim în orașe inteligente, sigure, curate, sănătoase, inclusive și rezistente; orașele care oferă oportunități economice și o calitate înaltă...
Smart Governance arscm

Smart Citizen

Ce este Smart Citizen În esență, conceptul de oraș inteligent este un concept de succes, atâta timp cât acesta este corelat cu cel de cetățeni...