Florin Nemțanu, expert mobilitate ARSCM, speaker în cadrul dezbaterii Bursa ”Electromobilitate – problematică și soluții”

în data de

Vehiculele electrice sunt considerate ca fiind una dintre cele mai curate soluții pentru mobilitatea urbană. Electromobilitatea cu zero emisii în orașe va aduce câștiguri mari și rapide în ceea ce privește reducerea emisiilor de gaze cu efect de sferă și atenuarea poluării atmosferice și fonice. În plus, conceptele inovatoare de vehicule ecologice vor duce la forme de mobilitate noi și durabile pentru mobilitatea urbană, potențialul pieței fiind considerat enorm.

Florin Nemțanu, expert mobilitate ARSCM și conferențiar la Facultatea de Transporturi în cadrul Universității Politehnice din București, a spus, în cadrul Dezbaterii Bursa ”Electromobilitatea – problematică și soluții”, că este nevoie de o analiză completă care să cuprindă atât costurile, cât și beneficiile socio-economice aduse de electromobilitate pentru a dezvolta, în acest sens, un sistem de mobilitate funcțional.

Domnul Nemţanu a declarat: “Discutăm despre electromobilitate şi despre energia electrică folosită în mobilitate, dar nu trebuie să uităm sursa primară a energiei. OK, nu mai poluăm oraşul, dar, undeva, în această ţară, sau în această lume, poluăm ca să producem energie electrică.

La fel, este benefic, este foarte bine, pentru spaţiul urban, să folosim autobuze cu hidrogen, numai că trebuie să şi producem undeva hidrogenul, pentru că nu îl găsim în vreo fântână sau în vreun râu. În plus, acest hidrogen trebuie distribuit, nu putem merge cu autobuzul la fabrica de hidrogen ca să luăm de acolo ori de câte ori avem nevoie ş.a.m.d.

Ar mai fi şi aspectul legat de cele şapte miliarde de euro pe care România ar urma să le piardă trecând la electromobilitate. Este o sumă mare, despre care s-a tot discutat.

Să luăm ca exemplu Olanda: faptul că olandezii merg cu bicicleta echivalează cu o reducere de câteva zeci de miliarde de euro la nivelul costurilor cu bugetul de sănătate de acolo.

Trebuie, aşadar, să avem în vedere o analiză completă a costurilor şi a beneficiilor socio-economice pe care le aduce electromobilitatea întrucât este evident că, dacă ne referim strict la bani, vedem doar o cheltuială pe care trebuie să o facem acum şi pe care s-ar putea să o recuperăm într-o anumită perioadă de timp”.

Electromobilitatea este o victorie pentru mediu și totodată contribuie la creșterea calității aerului, fără îndoială, mai ales că energia electrică devine din ce în ce mai ecologică în fiecare an. Însă, există o povară ecologică care cauzează adesea îngrijorare: bateriile uzate. Despre problema bateriilor uzate a vorbit în cadrul acestei dezbaterii și expertul ARSCM, Florin Nemțanu, atunci când a făcut referire la faptul că nu există un plan pentru reciclarea sau reutilizarea bateriilor uzate de la vehiculele electrice.

“Trebuie să ne gândim la ce vom face cu bateriile uzate ale maşinilor electrice. Pe de o parte, ar trebui să punem la punct un sistem de reciclare a bateriilor uzate, iar pe de altă parte ar trebui să ne gândim la o posibilitate de reutilizare a bateriilor din domeniul transporturilor în alte aplicaţii, poate în sistemul de telecomunicaţii. Ideea este că trebuie să gândim electromobilitatea cu toate componentele sale, în ansamblul său – de la sursa primară de energie, până la reciclarea componentelor. Ce se întâmplă cu vehiculul electric după ce acesta iese din uz?

Dacă, spre exemplu, vrem să reciclăm bateriile, avem nevoie de energie şi ajungem să nu mai ştim de unde am pornit şi unde vrem să ajungem.

Când facem calculul energetic şi analizăm impactul asupra mediului, trebuie să vedem imaginea în ansamblu, să nu ne gândim doar la faptul că avem o maşină care se plimbă pe străzi şi nu mai poluează.

Haideţi să ne imaginăm scenariul în care câteva sute de mii de vehicule circulă prin Bucureşti, ceea ce înseamnă câteva sute de mii de baterii care stochează energie ce poate fi utilizată, la un moment dat, când apare un exces de cerere. Bateria aceea ar putea fi, aşadar, furnizor de energie”.

Reciclarea este esențială pentru electromobilitate. Îmbunătățește evaluarea ciclului de viață al vehiculelor, reduce costurile și, de asemenea, reduce dependența de furnizare de materii prime. Dezbaterea Bursa a adus împreună experți și producători din domeniul mobilității pentru a împărtăși cunoștințele, realitățile tehnice și financiare ca împreună să găsească cele mai bune soluții de electromobilitate pentru comunitățile urbane. 

Alege rolul pe care îl ai în ecosistemul Smart City

Companii partenere

Companiile private în ecosistemul Smart City Pentru companiile private, proiectele Smart City prezintă o oportunitate...

Instituție publică

Mediul academic

Societatea civilă

Noutăți Smart City

Viena testează microbuze fără șofer

Din 6 iunie locuitorii din Seestadt un cartier al Vienei pot circula cu doua microbuze electrice fără șofer. Autovehiculele fără șofer sunt testate de Wiener...

China emite licențe 5G către patru firme locale

Ministerul Chinez al Industriei și Tehnologiei Informațiilor a marcat un reper major în cursa Chinei pentru a implementa și populariza tehnologia 5G și a...

Soluția pentru Smart City TRENCHLESS (no-dig)

Orice plan de dezvoltare a infrastructurii trebuie să țină cont de crearea/ construcția/ instalarea, renovarea, repararea, întreținerea și inlocuirea serviciilor utilitare fără posibilitatea accesului...

(video) Auto Shanghai 2019: Premieră mondială – Noul electromobil global Renault City K-ZE

Renault a venit la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai să prezintă o maşină globală care ar trebui să lovească puternic segmentul de maşini...

Cum joacă România în afacerea Huawei? America și-a avertizat aliații, inclusiv Bucureștiul, că va...

România ezită deocamdată să își clarifice poziția în scandalul international care privește compania chineză Huawei. SUA și-a avertizat recent aliații că își vor diminua...