Primăria Municipiului Ploiești a anunțat în Caravana Smart City dezvoltarea mai multor proiecte pilot

în data de

Municipiul Ploiești a găzduit luni, 3 iunie, programul național Caravana Smart City 2.0. Implementarea. Organizat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate și desfășurat sub Înaltul Patronaj al Ministerului Energiei, este unicul program național de promovare a soluțiilor și proiectelor Smart City din România. Evenimentul a avut loc la Primăria Municipiului Ploiești, Sala de Ședințe a Consiliului Local.

Eduard Dumitrașcu, președintele ARSCM, a deschis evenimentul discutând despre problemele presante ale comunității ploieștene: “Focusul Ploiești Smart City din punctul nostru de vedere, trebuie să fie pe calitatea vieții. Asta se traduce prin rezolvarea a cât mai multor probleme de mediu. Este o utopie să venim astăzi aici și să spunem că noi putem rezolva toate problemele de mediu sau să credem că va fi ușor. Prioritățile care ar putea pune Ploieștiul pe harta comunităților Smart City în perioada următoare, includ în primul rând cetățenii, mediul academic local, care are caracteristici unice – există aici o comunitate academică foarte relevantă și cu foarte multă expertiză în tot ce înseamnă partea de energie, petrol, gaze – și realizarea unui living lab – ar fi o premieră în partea de sud, sud-est a țării, aveți șansa de a crea un centru de dezvoltare Smart City în Ploiești. Există la nivel local toate premisele pentru a realiza acest obiectiv.”

Primarul Municipiului Ploiești, Adrian Florin Dobre, a discutat despre proiectele de tip Smart City în curs de implementare și despre planurile de viitor ale municipiului, bazate pe contextul local: “În fiecare zi, din municipiul Ploiești, pleacă aproximativ 43.000 de cetățeni. Plecând de la această realitate, în anul 2017 am creat un concept care s-a numit Ploiești – Citadela Viitorului. În centrul acestui concept s-a aflat Universitatea de Petrol și Gaze, a cărei direcție, cea de energie, este una foarte importantă, însă accentul este momentan pus pe energia tradițională. Noi trebuie, într-un timp rezonabil, ca în cadrul acestei universități să facem trecerea către catedre dedicate energiilor regenerabile.” O altă problemă poate fi identificată în zona industrială a orașului, care trebuie regenerată și reintegrată în comunitate: “O prioritate o reprezintă și modernizarea zonei industriale și anume revitalizarea fostei uzine UPetrom și fosta rafinărie Astra, unde sunt și foarte multe probleme de mediu. În proiectele pe care le avem pe mobilitate, finanțate atât cu fonduri europene, cât și din bugetul propriu, toată zona de sud și de vest a municipiului este în centrul atenției. Vrem să creăm căi noi de acces care să realizeze legătura dintre cele două puncte principale de intrare în municipiul Ploiești, atât prin modernizarea infrastructurii feroviare, adică Gara de Sud și Gara de Vest, cât și prin modernizarea infrastructurii rutiere și realizarea tranziției la mijloace de transport în comun electrice. Am realizat un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării tocmai pentru a putea avea multe astfel de proiecte legate de infrastructură. Avem două proiecte deja depuse și pentru sisteme de iluminat public inteligent.”

În cadrul evenimentului, primarul Adrian Florin Dobre a semnat și adeziunea la Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate. Înscrierea în ARSCM semnifică deschiderea administrației locale către soluții inovatoare și un pas înainte spre dezvoltarea sustenabilă a orașului: “Dorim să devenim un fel de cobai al proiectelor de tip smart city, să implementăm toate aceste soluții, să vedem cum funcționează și să le dezvoltăm. Problema cu care ne confruntăm acum este legată de finanțare.” Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate se angajează să susțină toate demersurile autoritaților din Ploiești pentru implementarea de proiecte menite să simplifice și, implicit, să îmbunătățească viața tuturor cetățenilor orașului, oferind atât consultanță, cât și soluții concrete de finanțare.

Cozia Roxana-Georgescu, Șef Serviciu Dezvoltare Urbană în cadrul ADR Muntenia, a preluat discuția, prezentând modalitățile prin care Uniunea Europeană sprijină dezvoltarea urbană durabilă, prin finanțare nerambursabilă pe Axa Prioritară (AP) 4 a POR 2014-2020. Regiunea Sud Muntenia beneficiază de aproximativ 17,9% din fondurile alocate României pe această axă, sumă care se ridică la puțin peste 200 de milioane de euro.

Sandra Tănase, expert finanțare și vicepreședinte ARSCM, a discutat despre acordul de investiții în valoare de 500 de milioane de euro semnat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate cu China National Electric Engineering, o importantă companie de stat din China și modalitățile de accesare a acestor fonduri de către administrația locală, prin parteneriat public privat. Domeniile de interes ale CNEEC pentru investiții sunt mobilitate și infrastructură, energie electrică din surse regenerabile, co-generare, waste management, petrol și gaze și eficiență energetică.

Asseco SEE Romania, unul dintre cei mai importanți integratori IT și dezvoltatori de aplicații bancare la nivel național, reprezentată de Alex Olteanu, BDM – Public Sector, a completat evenimentul oferind o gamă de soluții concrete pentru smart mobility și smart education. Extrem de apreciată a fost și Metropolis, o platformă integrată care are ca scop asigurarea unei soluții informatice consecvente, care să eficientizeze managementului spațiului urban și al serviciilor publice.

Florin Nemțanu, expert mobilitate ARSCM și prof. Conf. Facultatea de Transporturi, Univ. Politehnica București a discutat despre Mobility-as-a-Service (MaaS), un nou concept integrat de transport, centrat pe cetățean, care a fost deja implementat cu succes în câteva tări din lume: “Modelul are la bază ideea de a furniza servicii de mobilitate, nu neapărat de transport. În acest moment, există câteva țări care au implementat acest sistem. El în spate are o platformă software care culege informații de la toate tipurile de transport public. Dacă un cetățean dorește să plece din punctul A în punctul B, deține toate informațiile necesare de la modurile de transport și, în funcție de profilul fiecărei persoane, sistemul identifică și recomandă o rută. Prin intermediul platformei respective se poate face și plata călătoriei, fie că discutăm despre biletul de metrou, autobuz sau închirierea unei biciclete sau a unei trotinete electrice. Sistemul permite efectuarea călătoriilor multimodale, cu minimum de efort din partea călătorului la schimbarea mijloacelor de transport. Astfel, cetățeanul se va plimba din punctul A în punctul B fără bariere.”

Compania Ramboll România, partener strategic al Caravanei Smart City, reprezentată de Carmen Ștefan, Business Innovation Strategic Adviser, a prezentat strategii integrate pentru orașe inteligente și durabile, cu exemple de bune practici din mai multe orașe mari din străinătate, care au reușit să-și rezolve problemele de mediu prin implementarea de soluții de tip Smart City integrate.

Următoarea oprire a Caravanei Smart City va avea loc pe 10 iunie, la Iași.

Alege rolul pe care îl ai în ecosistemul Smart City

Companii partenere

Companiile private în ecosistemul Smart City Pentru companiile private, proiectele Smart City prezintă o oportunitate...

Instituție publică

Mediul academic

Societatea civilă

Noutăți Smart City

Viena testează microbuze fără șofer

Din 6 iunie locuitorii din Seestadt un cartier al Vienei pot circula cu doua microbuze electrice fără șofer. Autovehiculele fără șofer sunt testate de Wiener...

China emite licențe 5G către patru firme locale

Ministerul Chinez al Industriei și Tehnologiei Informațiilor a marcat un reper major în cursa Chinei pentru a implementa și populariza tehnologia 5G și a...

Soluția pentru Smart City TRENCHLESS (no-dig)

Orice plan de dezvoltare a infrastructurii trebuie să țină cont de crearea/ construcția/ instalarea, renovarea, repararea, întreținerea și inlocuirea serviciilor utilitare fără posibilitatea accesului...

(video) Auto Shanghai 2019: Premieră mondială – Noul electromobil global Renault City K-ZE

Renault a venit la Salonul Auto Internaţional de la Shanghai să prezintă o maşină globală care ar trebui să lovească puternic segmentul de maşini...

Cum joacă România în afacerea Huawei? America și-a avertizat aliații, inclusiv Bucureștiul, că va...

România ezită deocamdată să își clarifice poziția în scandalul international care privește compania chineză Huawei. SUA și-a avertizat recent aliații că își vor diminua...