Smart Economy

descoperă ecosistemul smart city

Ce este Smart Economy?
Odată cu digitalizarea și tehnologiile inovatoare (disruptive) care schimbă cerințele multor locuri de muncă astăzi, orașele inteligente vor trebui să dezvolte strategii pentru a aborda noile joburi (muncile viitorului) care vor sta la baza Industria 4.0 și a economiei inteligente. Noile tehnologii vor ajuta de asemenea și la reducerea procedurilor guvernamentale, oferind o transparetizare și experiență îmbunătățită companiilor.

Calea spre posibil
Futuristii au gandit de mult timp orasele inteligente ale viitorului, unde rezidentii si vizitatorii prospera. Aceste medii urbane moderne sunt reglate și funcționează perfect, cu sisteme avansate de tranzit multimodal, rețele de energie auto-susținute, cartiere curate și sigure, servicii integrate și facilități semnificative pentru cetățeni. În timp ce s-au înregistrat progrese uimitoare în ultimii ani, orașele și comunitățile continuă să se confrunte cu provocări complexe, inclusiv întreținerea infrastructurii, creșterea și migrația populației și probleme de sustenabilitate și durabilitate. De la școli la afaceri și de la transport la energie, o viziune holistică ajută la integrarea unui model complex de Smart City. Lucrând împreună, noi idei și noi tehnologii pot fi aduse în moduri concrete care îmbunătățesc viața cetățenilor și creează un viitor mai luminos.

Smart Economy
• Inovație (EI1)
• Antreprenoriat (EI2)
• Interconectare locală și globală (EI3)
• Productivitate (EI4)
• Flexibilitate și ocuparea forței de muncă
(EI5)

Economia inteligentă este intersecția dintre economie și orașele inteligente. Aceasta este o definiție foarte largă, dar am împărțit-o în trei componente diferite: modul în care tehnologiile Smart Cities schimbă comerțul urban, Smart City ca motor economic și economia din spatele Smart Cities.

Schimbarea comerțului urban

Platforma Smart City creează noi modalități de a ajunge și de a angaja clienții. Mai jos sunt câteva exemple despre care am discutat.

Supermarketul virtual dintr-un metrou din Coreea de Sud este un bun exemplu despre modul în care tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) schimbă interacțiunile clienților cu mărfurile. Tehnologia de activare este codul QR. Fiecare imagine a unui bun are un cod QR asociat care, atunci când este scanat de un telefon mobil, va permite clientului să cumpere bunul și să-l livreze bunul acasă.
Near Field Communication (NFC) este o tehnologie care va permite plata prin intermediul telefoanelor inteligente, care oferă oportunități de stabilire a prețurilor dinamice, prețuri la nivel fin și micropagamente, printre altele. Tehnologia NFC diferă de tehnologia codului QR, deoarece NFC este o comunicare bidirecțională și QR este o comunicare unidirecțională.
De asemenea, companiile au experimentat publicitatea cu realitate augmentată (AR) și implicarea clienților. AR deschide o arenă complet nouă pentru publicitate care nu necesită rate fizice.
O imagine de ansamblu a tehnologiilor de activare și în care tehnologia influențează comerțul urban este prezentată mai jos. Cercurile reprezintă influența relativă a tehnologiei (rândurile) de sub fiecare arenă pentru influențarea comportamentului consumatorului (coloanele).

Orașul inteligent ca șofer economic

Realizarea Smart City necesită infrastructură extinsă. Pentru a asigura lățimea de bandă, această infrastructură este furnizată cu o combinație de cabluri din fibră optică și cabluri de cupru. Pentru a împrumuta o metaforă din rețelele de transport, cablurile cu fibră optică sunt autostrăzile care transportă majoritatea traficului (informații) pe distanțele cele mai lungi și la cele mai mari viteze. Cablurile de cupru se ramifică de pe autostrăzi pentru a forma arteriale care duc mai puțin din trafic către mai multe locații. Infrastructura de transport este privită ca un motor economic, există o metaforă similară pentru tehnologia informației și comunicațiilor?

Influența lățimii de bandă asupra economiei poate fi măsurată în două moduri: primul privește impactul economic al penetrării în bandă largă, adică proporția populației cu acces la bandă largă; a doua metrică privește viteza de bandă largă, de obicei reprezentată ca o viteză medie de descărcare pentru zona de studiu.

Un raport din iunie 2011 al Comisiei în bandă largă pentru dezvoltare digitală, o comisie a Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor (UIT) și UNESCO, explică legătura dintre penetrarea crescută a lățimii de bandă și dezvoltarea economică. Raportul definește banda largă drept „furnizarea combinată de voce, date și video în același timp.” Raportul citează alte studii care au legat investițiile în infrastructura de bandă largă cu o creștere a locurilor de muncă, precum și o creștere a PIB-ului unei țări. Pe lângă creșterea economică pură, o penetrare crescută în bandă largă poate contribui și la proliferarea „Societăților de cunoaștere”. Potrivit raportului, acestea sunt societăți care prezintă „libertate de exprimare, acces universal la informații și cunoștințe, respect pentru diversitatea culturală și lingvistică și educație de calitate pentru toți. ”

La scară internațională, pătrunderea în bandă largă este problema principală. Într-o țară precum Statele Unite, care are deja rate mari de penetrare, viteza de bandă largă a devenit principala preocupare. De ce Statele Unite se situează pe locul 26 în ceea ce privește viteza medie în bandă largă, rămânând în urmă nu numai lideri recunoscuți precum Coreea de Sud și Suedia, ci și Lituania, Ucraina, Moldova, Taiwan și Belgia? Poate că problemele geografice contribuie (suntem o țară mare, cu o geografie diversă), dar invariabil deoparte, factorul major este lipsa stimulentelor competitive pe piața ISP monopolistă și, astfel, rezistența la investiții în infrastructură.

Aceasta a fost o barieră majoră pentru inovație și extindere, dar Google lansează o inițiativă de a perturba aceste dinamici ale industriei. În 2010, Google a anunțat un program comunitar de fibre care va oferi un nou tip de rețea de fibre rezidenților din Kansas City, Kansas și Kansas City, Missouri. Noua rețea de fibre va fi rapidă, cu intenția de a ajunge (1 GB / sec) și va rula de-a lungul arterelor de fibră de pe autostrada fibrelor (coloana vertebrală) direct spre casa ta. Fără porțiunea de cupru a conexiunii, noua rețea va fi mult mai rapidă. Ideea din spatele programului este de a pune presiune pe liderii de pe piața ISP pentru a investi în capacitatea rețelei, mai degrabă decât să pună limite asupra utilizării datelor, introducând mai multă concurență și transparentizând costurile reale ale construcției infrastructurii TIC. Cine mai bine să abordeze această problemă decât o companie care să beneficieze în mod semnificativ de creșterea activității bazate pe internet?

https://web.ua.es/en/smart/smart-economy-economia-inteligente.html

alt articol aici

 

 

mai multe despre ecosistemul smart city

principalele verticale

Smart Mobility

Ce înseamnă de fapt Smart Mobility și la ce se referă? Îmbunătățirea infrastructurii unui oraș reprezintă un pas important în călătoria unui smart city către...