duminică, mai 9, 2021

UiPath, soluții Smart City pentru o Administrație Digitală

Articol publicat în categoria

„Actuala criză mondială de sănătate a evidențiat că tech for good nu e doar un slogan. UiPath s-a mobilizat într-o manieră fără precedent peste tot în lume, ajutând spitale și personalul medical, companii din industrii vitale și organizații din sectorul public confruntate cu efectele pandemiei. Suntem mândri că am putut să sprijinim demersul ANPIS de a interveni pentru cetățenii vulnerabilizați în această perioadă. Nicicând roboții software nu au avut o misiune mai importantă, iar intervenția lor, precum și colaborarea între mediul privat și instituțiile publice sunt critice acum, dar și în perioada următoare, când societățile și economiile vor începe strategia de revenire post-pandemie.”

Răzvan Atim, General Manager pentru Europa de Est al UiPath.
Răzvan Atim, General Manager pentru Europa de Est al UiPath

Beneficiile adoptării automatizării în administrație

Exemple de bună practică – proiecte implementate la nivel global!

UiPath a implementat cu succes proiecte de automatizare atât la nivel central, cât și la nivel local în administrația publică din numeroase țări, precum Marea Britanie, Danemarca, Statele Unite, sau Japonia.

  • În 2017, UiPath a demarat un proiect de automatizare impreună cu Departamentul pentru Muncă și Pensii din Marea Britanie, cel mai mare departament guvernamental din Regat, responsabil cu plăți anuale în valoare de 177 miliarde lire sterline către aproximativ 20 de milioane de beneficiari. Departamentul a implementat cu ajutorul UiPath diverse procese de automatizare în procesarea datelor care au crescut rapiditatea de răspuns și acuratețea. Roboții au rezolvat 30.000 de cereri în 2 săptămâni. Sistemul implementat permite autoreplicarea roboților în 3 minute pentru a face față ”vârfurilor de sarcină”. Departamentul a calculat rentabilitatea investiției la 15 la 1.
  • De asemenea, compania a desfasurat un proiect de automatizare pentru a sprijini Municipalitatea orașului Copenhaga. Capitala Danemarcei a înregistrat o creștere a populației de 20% în ultimii 10 ani. În fața presiunii de a asigura servicii de înaltă calitate, Copenhaga a avut 45.000 de angajați, iar municipalitatea a conștientizat că trebuie să ofere soluții mai bune cu mai puține resurse umane, iar pentru asta a început să utilizeze soluții-pilot ale UiPath. Astăzi, Copenhaga și-a automatizat 75 de proceduri folosind 6 roboți ”independenți” și alți 50 asistați de om. Un singur proces automatizat economisește 8.500 de ore de muncă individuale.
  • Pe lângă experiența rezultată din implementări la nivel național, UiPath are expertiză în dezvoltarea de proiecte de automatizare la nivel aparatului de lucru al Uniunii Europene. Un exemplu recent este automatizarea prelucrării datelor pentru un proiect al Agenției Europeane pentru Medicamente (EMA). Împreună cu industria farmaceutica și statele membre, EMA a lansat pe data de 17 aprilie prima fază a sistemului îmbunătățit de monitorizare destinat să prevină și să rezolve potențiale lipsuri în aprovizionarea unităților de Terapie Intensivă din întreaga Uniune cu medicamente esențiale în tratarea bolnavilor cu Covid-19. Agenția a creat inițial un formular tip care trebuia completat de sute de companii și unități spitalicești. UiPath a lucrat probono și a implementat o soluție automată de prelucrare a datelor și de avertizare. Timpul de analiză a fost redus de la 40 de zile la 7,4 ore.

Automatizarea poate ajuta la depășirea multor provocări cu care se confruntă instituțiile din sectorul public. De exemplu: în administrație, predomină sisteme care nu sunt conectate, alături de tehnologii învechite. De cele mai multe ori, procesele sunt documentate slab sau chiar deloc. Atunci când angajații se pensionează sau schimbă posturile, instituțiile riscă pierderea cunoștințelor respective.

Automatizarea poate ajuta prin faptul că se poate conecta cu aplicații vechi, de tip legacy, nefiind astfel nevoie de schimbări majore de infrastructură. În același timp, automatizarea asigură păstrarea cunoștințelor asupra proceselor, lăsând în urmă un proces documentat și auditabil, astfel încât nu există riscul pierderii cunoștințelor.

Potențialul automatizării în sectorul public

România digitală!

Potrivit celor mai bune practici ale autorităților publice, cuprinse în raportul realizat de către UiPath in 2019 – Calea către o administrație digitală, acestea utilizează automatizarea proceselor pentru a crește productivitatea operațiunilor, a îmbunătăți gradul de coerență a proceslor și nivelul de acuratețe a informațiilor prelucrate, pentru a eficientiza costurile și pentru a oferi angajaților mai mult timp pentru activități cu valoare adăugată. Între altele, automatizarea:

  • Lucrează pe baza tehnologiilor deținute de administrații. Automatizarea proceselor funcționează în interiorul infrastructurii existente și poate conecta perfect sisteme disparate, fără implementare invazivă sau costisitoare
  • Rezolvă eficient restanțele de procesare. Cu ajutorul RPA, datele pot fi prelucrate 24 de ore timp de 7 zile
  • Optimizează procesele și limitează consturile indiferent de cantitatea de date prelucrată
  • Oferă mai mult timp angajaților și „umanizează munca”. Automatizarea elimină munca manuală, astfel încât funcționarii publici pot petrece mai mult timp în relația cu cetățenii și pentru a lua decizii care necesită aport uman.
  • Permite interacțiuni și servicii digitale personalizate. De exemplu, centrele de servicii guvernamentale pot beneficia de automatizare pentru a oferi răspunsuri în timp util, la cererea cetățenilor.
  • Ajuta la asigurarea respectării reglementărilor privind securitatea datelor. Printre altele, roboții pot pseudonimiza datele înainte de stocare și pot informa automat clienții în caz de încălcare a datelor.
  • Integrează capacități de Inteligență Artificială și Machine Learning. Automatizarea proceselor pune bazele transformărilor digitale ulterioare, având posibilități extinse de integrare a noilor tehnologii

 “Potențialul automătizării în sectorul public este enorm și cred că nu am decoperit încă toate scenariile în care roboții software pot ajuta angajații din sectorul public să ofere servicii de calitate, rapide și să se asigure că cele mai vulnerabile categorii de cetățeni primesc asistență în orice fel de situații.

Criza cauzată de răspândirea COVID-19 a accelerat proiectele de digitalizare, iar acest lucru s-a intamplat inclusiv în România. Pentru mulți angajați din sectorul public, și în egală măsură pentru cetățeni, beneficiile automatizării sunt atât de evidente încât va fi greu ca avansul de digitalizare căștigat să fie oprit sau chiar inversat.

În plus, dincolo de apetitul și deschiderea fiecărui guvern sau fiecărei municipalități de a îmbrățisa automatizarea, adopția acestei tehnologii a fost inclusă de către Comisia Europeană între prioritățile mandatului în curs,” a spus Răzvan Atim.

Tot articolul poate fi citit aici